مصرف منظم قهوه با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ارتباط دارد

27 نوامبر 2017- یک مطالعه‌ی جدید نشان داده است که مصرف منظم قهوه با کاهش خطر مرگ و بهبود نتایج سلامت افراد ارتباط دارد.

 یکی از نتایج بهداشتی نوشیدن منظم قهوه  کاهش خطر ابتلا به دیابت در مقایسه با عدم مصرف یا  مصرف ناچیز آن است.

دانشمندان دانشگاه Southampton در مطالعه‌ی اخیر به بررسی رابطه‌ی علی و معلولی کاهش خطر ابتلا به دیابت با مصرف قهوه پرداختند. آنها به بررسی دقیق علت فواید سلامت نوشیدن قهوه پرداختند.

محققان اطلاعات حاصل از 201 متاآنالیز را که در آنها ارتباط بین مصرف قهوه و هر گونه نتایج سلامت در افراد بالغ بررسی شده بود را از همه‌ی کشورها با هر نوع تحقیقی، گردآوری و بررسی نمودند. نتایج این بررسی عظیم نشان داد نوشیدن 3 تا 4 فنجان قهوه در روز در مقایسه با عدم استفاده از قهوه منجر به بیشترین کاهش خطر دیابت نوع 2، آلزایمر، پارکینسون، افسردگی، سرطان و چندین  مشکل سلامت دیگر می‌شود.

 ارتباطات مضر اغلب با تنظیم مناسب نتایج برای سیگار کشیدن، بجز در بارداری، خنثی گردید، با این حال محققان ارتباطی را بین نوشیدن قهوه و خطر شکستگی استخوان در زنان (نه مردان) یافتند.

نویسنده‌ی ارشد این مقاله Robin Poole گفت: تحقیق ما از این نظر که تمام شواهد اثرات مصرف قهوه را بر تمام  نتایج سلامت ارزیابی کرده است، بسیار مهم است. این رویکرد می‌تواند به اندازه‌گیری میزان ارتباط بین مصرف قهوه و نتایج سلامت کمک کرده و مهمتر اینکه، می‌تواند تحقیقات موجود را که در آن ارتباطی بین مصرف قهوه و نتایج مضر مطرح شده است، ارزیابی کند، همچنین برای درک رابطه‌ی علی و معلولی در مورد این ارتباطات مشاهده‌ای به تحقیقات بالینی تصادفی کنترل دار قوی نیاز داریم.

دکتر Guallar از دانشکده‌ی بهداشت عمومی بلومبرگ در دانشگاه جان هاپکینز در سرمقاله‌ی این نوشتار هشدار داد که پزشکان نباید توصیه به مصرف قهوه را به عنوان راهی برای پیشگیری یا درمان عوارض بهداشتی پیشنهاد کنند.

  Guallarافزود: شواهد بدست آمده از این مطالعات و نتایج سلامت، بسیار قوی و یک دست هستند اما ما باید اطمینان حاصل کنیم که نوشیدن قهوه به طور کلی ایمن است، اگر چه باید توضیحاتی برای جلوگیری از سوء تفسیر این نتایج داده شود. این مقاله و سرمقاله‌ی همراه با آن در مجله‌ی BMJ منتشر شده است.

 یادداشت سردبیر: در حالیکه دراغلب موارد نوشیدن قهوه به  نفع سلامتی است، بهترین روش برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و انجام ورزش منظم است. برای کسب اطلاعات بیشتر به برنامه‌ی Low Carb در سایت دیابت طبرستان مراجعه کنید.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/nov/regular-coffee-intake-associated-with-lower-type-2-diabetes-risk,-study-finds-97242402.html